Alla inlägg under september 2009

Av E - 29 september 2009 13:23

...present

http://www.dn.se/sport/fotboll/skadad-elmander-kan-missa-vm-kvlaet-1.962716


Vi får verkligen hoppas att den här artikeln stämmer så vi slipper Elmander i det viktiga VM-kvalet.


grabben har ju inte gjort ett rätt på hur länge som helst.

Folk snackar om Berg, men han duger inte mkt till han heller. Efter att Henke Larsson slutade (för 4:e gången) så har Sverige väldiga problem.

Vi har inte tillräckligt med bra spelare helt enkelt.


Ska man låta Zlatan vara ensam på topp och ha 2 släpande bakom honom istället? Eller slänga in en hungrig Henok?

Be henke ställa upp igen? Köpa ett svenskt medborgarskap till en brasilianare som inte riktigt platsar i egna landslaget?


Vad vi än gör så ska vi inte spela med Elmander. han var ju slut redan innan han började.


Av E - 29 september 2009 11:39

...tips

http://www.dn.se/nyheter/sverige/elitsoldater-sprangde-fel-hus-1.962577


Till er som har ansvaret för att ha sprängt fel hus har jag ett tips.

Beskyll Hamas eller andra extrema grupper för att använda det huset, Israels "elitsoldater" har ju kommit undan när dom dödat 1200 civila, sprängt skolor och bostadshus när dom just sagt att "enligt deras säkra källor har Hamas ett vapenförråd där" trots att alla andras information lutar mot att det bara var en helt vanlig skola.

Och om det då bara var en vanlig skola kan man alltid ta till att "i skolorna lär sig palestinska barn att äta Israeliska (i detta fall svenska) barn till frukost, allt enligt Hamas agenda".


Nej förresten, mitt tips är ju ganska dåligt. Vi är ju Sverige och har inte så stor inflytan på USA som Israel har.

Det är bara statsterrorexperten Israel som kan komma undan gång efter annan.


Ger min högra hand på att jag kommer få en kommentar om att jag är antisemit, det är ju deras triumfkort när man kritiserar Israel.


Jag kan redan svara på det, jag är inte antisemit, jag är antiisrael! Jag är FÖR en tvåstatslösning och jag är FÖR ett slut på utrotningen av palestinier.

Jag har inget emot judendomen, jag har flera vänner med judisk bakgrund, men jag har mkt emot Israels agerande.


Free Palestine...inshallah

Av E - 29 september 2009 10:56

..och många andra dagarsmest tappade person

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5872596.ab


Bojan, han tar sig på alldeles för stort allvar.


– Jag såg att Ivan (Obolo) och Flavio var fria på bortre ytan. Spelar du fotboll ska du kunna se vad som händer runtomkring dig, säger Bojan.

 

Jaha, vilken tur att Bojan förklarar hur en lagsport fungerar. Plus att hans inlägg igår var ju allt annat än spektakulärt. Hade DIF haft ett försvar+målvakt som var bättre än Div.4 klass hade det inte blivit mål.


– Jag är glad att jag lyckats komma tillbaka. Jag är ofta ifrågasatt, ofta hånad. När Dulee kom hit trodde folk att Bojan var slut.


Vakna, du spelar i AIK i Allsvenskan. Det är OK för Zlatan att tala om sig själv i tredje person för han är ett varumärke och en bra spelare. Du är ju bara en avdankad skadebenägen fd "fotbollsexpert i TV4". Med eller utan Dulee så är du slut.


Det som retar mig mest med Bojan är att han på alla sterotypa sätt försöker chama sina fans, vanliga fans och lite mer hårdkokta. Han tycker inte att man kan fördömma att man kastar in saker (kan ju verka som dubbelmoral från min sida när jag i ett tidigare inlägg inte fördömmer vandalisering och huliganism,men skillnaden är att jag inte spelar fotboll i Allsvenskan + att jag inte heller säger något för att få bekräftelse), han tjafsar med DIF-fans under derbyn och kysser AIK märket för att provocera så det ska märkas på arenan och i press så hans egna fans ska märka att han är en sån otroooolig AIK:are som aldrig skulle lämna dom.


Enda orsaken till att han inte lämnar AIK är för att han är för dålig för en bättre liga.

Av E - 29 september 2009 10:23

...sanna ord.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/markuslarsson/article5863268.ab


Kan nog inte göra något annat än att hålla med.

Stoppa pressarna!!! AB har äntligen fått ett rätt (ja förutom med den där organstölden som israeliska soldater häll på med)


Nyckeln till frihet har bara blivit bättre och bättre för varje gång man sett den filmen och då var den absolut toppklass redan första gången.

Morgan Freeman är outstanding (vilket han brukar vara) och själva storyn är ju lika fantastisk den.


Lista:


Bästa film: Nyckeln till Frihet

Bästa serie: The Wire (överlägsen)

Bästa fotbollspelare genom tiderna: Maradona (Överlägsen)

Bästa fotbollsspelaren just nu: Torres

Bästa låt (det ändras varje dag): Max peezay - Kvasifilosof

Bästa pålägget: Skinkost

Sämsta pålägget: messmör



Av E - 29 september 2009 09:35

...dubbelmoral.

http://www.dn.se/sport/fotboll/djurgardens-anlaggning-vandaliserad-1.962604


Så fort något händer inom huliganism så är alla med på att det inte borde förekomma, ändå tycker alla tidningar att det är nödvändigt att meddela om minsta lilla sak. Vet ni varför?

För att ni läsare är så otroligt intresserad av att läsa om sånt här. Ni avskyr det men samtidigt gillar ni det, det ger ett extra litet pirr när ni följer Allsvenskan och jag håller med er. Däremot så fördömmer jag inte helt o hållet huliganism.


Jag är av den skolan där jag tycker att det hör till, men, läs nu noga, men jag tycker det inte ska drabba oskyldiga. Att AIK har en firma och DIF har en firma som gör upp tycker jag är, om inte helt OK, i alla fall acceptabelt.

Jag vet själv hur man känner under ett derby t ex och förstår då att några tar det lite längre än vad jag gör.

Vem gör fel? Jag vet att jag inte är perfekt själv så jag kan inte fördömma någon annan (eller jo vissa).


Det här är fotboll, det här är en arbetarsport och det har med samhället att göra. Så länge vi har samhällsproblem kommer huligansim att finnas.

Det värsta är att polisen tycks ogilla huliganer mer än väldtäktsmän och pedofiler eftersom straffen för fotbollsrelaterat våld är hårdare. Var är världen på väg?


Huliganism har (tycka vad man vill) med fotboll och samhället att göra.

Hellre ett stökigt derby än Kalmar-Elfsborg i Svennebanan-känsla.


Och för att återkoppla till länken så är det väl självklart att det är DIF-falangen som ligger bakom det här (jag är själv supporter till DIF) inte f-n skulle AIKs liga "fira" derbyt och serieledningen med att åka till Kaknäs och krossa rutor?


Hur dum får man vara?

Av E - 28 september 2009 14:20

....snark. ZzZzZ


http://www.dn.se/sport/ishockey/nhl-cirkusen-kommer-till-stan-1.961811


Tråkiga NHL kommer till stan, det måste ju vara en av dom tråkigaste händelserna för stan?

Mer intressant nästa såsong av Allsvenskan när Mjällby gästar BP.

NHL är inte längre vad det var, NHL är just precis en cirkus. En cirkus av nonsens.

Kan ens unga hockeyspelare i landet längre drömma om att bli prffs där? Om ja, så måste det enbart handla om den feta lönechecken.


Jag vill ba.....nej jag blev så sömnig av den här nyheten så jag orkar inte skriva mer.

Länkar till en video på NHL när den var som bäst


http://www.youtube.com/watch?v=03ImIx0XC4U

Av E - 28 september 2009 14:12

...mest hjärtlöse arbetare.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/polanski-vill-inte-lamnas-ut-1.962146


Det måste ju vara advokaten Herve Temine som tycker att eftersom överfallet utfördes för 30 år samt att förövaren är 76 år så är han inget hot mot samhället. Nehe, men vad sägs om att han kanske är ett hot mot alla barn i hans närhet?

1 år eller 30 år, who gives a f**k? En pedofil ska aldrig gå säker.


Hur kan man försvara en sådan människa? En j-a tur att man inte var smart nog att kunna välja att bli advokat, dock tror jag att jag inte valt inriktningen "Försvara pedofiler" min sista termin.


Bränn båda på bål...eller nåt.

Av E - 28 september 2009 14:02

...största tålamod måste väl ändå AIK få cred för?

http://www.dn.se/sport/fotboll/dulee-tog-sovmorgon-petades-1.961770

Hur många gånger kan en spelare få göra bort sig innan någonting händer?

Är det inte rattfylla så är det stulna bankomatkort när det gäller den här killen.

Dom ser till att peta honom under derbyt, wow vilket straff...eller?

Tyvärr är ju DIF ett av dom sämre lagen i allsvenskan så det passar väl AIK's ledning att "markera" och stänga av en spelare i den matchen? Då tror allmänheten att AIK visst inte tolererar dumheter, men om man ska vara helt ärlig borde AIK vinna denna match med sitt reservlag. Det tar emot något fruktansvärt att som DIF-supporter ens skriva dessa ord men vi får helt enkelt hoppas att vi klarar oss från förnedring ikväll.


Det är just därför jag koncentrerar min tid på att tycka att det är märkligt att man inte höjer på ögonbrynen att en klubb fortfarande kan stänga av en spelare för att han försov sig, när han redan har kört påverkad och innehaft ett stulet bankomatkort. Borde han inte för länge sedan varit borta?


Undrar om jag hade fått behålla mitt jobb?


Och till sist, KOM IGEN NU DIF!!!


Presentation

DAGENS...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards