Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Dagens...

Av E - 22 oktober 2009 16:48

..."äntligen"

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kyrkomotet-oppnade-for-homovigslar-1.979744


Äntligen är det OK för homosexuella par att vigas i kyrkan. Jag skulle egentligen döpa det här inlägget till "Dagens "what!?" för det är sjukt att det är först 2009 det är OK för en man att gifta sig med en annan i kyrkan. Eller att två kvinnor gifter sig.

Hur kan det inte ha varit tillåtet tidigare? Hur skev är synen egentligen?

Nu vet jag att många kristna inte tycker att det är OK och att "man minsann ska gå ur den svenska kyrkan för den går emot kristendomen". Hur idiotiskt är det?

Kretsar man sin tro enbart på tron om att homosexualitet är fel och skadligt?

Har man inte fler punkter man fokuserar på?

Nej, antagligen inte eftersom man fortfarande kallar sig kristen trots att präster som utnyttjar barn får behålla sitt "jobb".

Förresten, är inte smågossarna i gosskören samma kön som prästen?


Det låter lite som kristendomen talrör på internet håller sig långt till höger.


Nej det är ju helt sjukt att man som kristen tycker att det här beslutet är droppen och att man tänker lämna kyrkan.

Kryp ut ur era hålor i skogen för f-n och kom in i den moderna världen. Ni är säkert samma pack som tycker att Islam är det stora hotet mot Sverige. Innan ni kritiserar en annan religion tycker jag man ska städa på sin egen bakgata.

Att vissa delar av Islam förtrycker kvinnor är såklart oacceptabelt men i det här fallet så förtrycker kristendomen både kvinnor och män.


Homosexualitet kanske ska läggas till på listan över hot mot vår nation tillsammans med Islam.

Vad f-n hände med er så fina "Älska er näste"?


Tack gode Gud (jag) för att man är ateist alternativt har en alldeles egen religion.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E - 23 december 2009 16:42

...förhoppning är att många som har bloggar härinne ger sig själv ett nyårslöfte som handlar om grammatik och stavning.   Chockerande många som inte kan stava rätt alternativt har problem att bilda korrekta meningar.   Trots att jag är tveksa...

Av E - 23 december 2009 16:27

...topplistor.   Låt: 1) Ian Brown - In The Year 2525 2) Arctic Monkeys - Dance Little Liar 3) Rick Ross - Hustlin   Ätbart: 1) Musslor 2) Hoummous 3) Ägg (I alla dess former)   Färg: 1) Blå 2) Olivgrön 3) Neongul   ...

Av E - 23 december 2009 16:21

...onödigaste var att jobba. Ingenting händer en sån här dag, dagen före julafton. Hur många år ska jag göra om samma misstag innan jag förstår att jag kan trycka upp min ambitiösa stil där solen inte skiner?   8 timmar av mitt liv som jag al...

Av E - 23 december 2009 15:55

..."here we go again" får bli det här med DIF-supportern som slog en spelare i Assyriska. http://www.dn.se/sport/fotboll/djurgarden-overklagar-domen-i-stadionskandalen-1.1018563   Återigen är det inte artikeln som upprör mig, utan alla ovetande...

Av E - 29 oktober 2009 17:42

...tjomme http://www.pastan.nu/shopping/ge-mig-fem-martin-mutumba-1.983675   Martin Mutumba, han kan ju vara glad att AIK vill ha honom som fotbollsspelare för han skulle nog fått det svårt att klara av något annat.   Stackarn! ...

Presentation

DAGENS...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards